صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی ملک الشعرای بهار

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/10/malek-shoray-bahar-a94.jpg

(بیوگرافی ملک الشعرای بهار)

شرح: “محمدتقی بهار” در روز ۱۲ ربیع الاول سال ۱۳۰۴ ه‍. ق در مشهد دیده به جهان گشود. لقب او ملک الشعرا می باشد، وی نویسنده، شاعر، ادیب، روزنامه نگار و سیاست مدار معاصر ایرانی می باشد. پدر ملک الشعرا با آنکه ملک الشعرای زمان خود بود دوست نداشت پسرش به شعر و شاعری بگراید، اما برخلاف میل پدر، بهار شاعری را از چهارده سالگی شروع نمود. بهار تخلص خود را از “بهار شیروانی” یکی از شاعران عهد ناصرالدین شاه اخذ نمود. در نخستین روزهای بیان اشعارش، اطرافیان فکر می کردند که محمدتقی اشعار پدرش را بنام خودش می خواند و شاعر بودن او را باور نمیکردند. در نتیجه کار بهار با مدعیان خود به جایی رسید که قرار بر این شد که او به صورت بدیهه سرایی با لغاتی که مخالفشان می گویند، در حضور جمع شعری بسراید.در محفلی که به همین منظور ترتیب گرد هم آمده بودند از محمدتقی خواستند تا با چهار واژه: تسبیح، نمک، چراغ و چنار چهار مصراع به وزن رباعی بسراید و او این رباعی را در چند لحظه سرایید:

به خرقه و تسبیح مرا دید چو یار
گفتا ز چراغ زهد ناید انوار
کس شهد ندیده است در کان نمک
کس میوه نچیده است از شاخ چنار

بار دیگر درخواستی با چهار کلمه بیان شد: درفش، انگور، خروس، سنگ و بهار این رباعی را سرود:

برخاست خروس صبح برخیز ای دوست
خون دل انگور فکن در رگ و پوست
عشق من و تو قصه مشت است و درفش
جور تو و دل صحبت سنگ است و سبوست

مهم‌ترین اثر ملک الشعرای بهار دیوان اشعارش می باشد که به اعتباری کارنامه ی عمر وی نیز به شمار می آید. این دیوان در زمان حیات بهار به چاپ نرسید. جلال متینی از محمد تقی نقل می کند که می خواسته سروده های خود را از صافی نقد بگذراند و منتخب دیوان خود را به چاپ برساند و از وزارت فرهنگ درخواست کرده بود که دو نفر آشنا با شعر و شاعری را برای پاک نویس اشعارش در اختیار او بگذارد، اما این تقاضا پذیرفته نگشت. در میان آثار تحقیقی بهار نیز سبک شناسی یا تاریخ تطور نثر فارسی ممتاز می باشد. این کتاب نیز نتیجه ۳۰ سال تتبع و تدریس استاد است. هنوز هم کتابی در این موضوع که بتواند با آن رقابت کند تألیف و منتشر نگشته است.

“ملک الشعرا” ادب پارسی را نزد پدرش آموخت و برای تکمیل معلومات عربی و فارسی به محضر “ادیب نیشابوری” رسید. او از چهارده سالگی به اتفاق پدر در مجالس آزادی خواهان شرکت می یافت و در سال ۱۳۲۴ هـ.ق که نهضت مشروطه به پیروزی رسید، “ملک الشعرا” ۲۰ سال از سنش گذشته بود.
او در دوره استبداد صغیر در خراسان، به انتشار روزنامه خراسان پرداخت و بعد از فرار محمدعلی شاه که در همه شهرها جشن برپا گشت، اشعاری سرود که در جشن های ملی مشهد بیان می گشت.
ملک الشعرا در سال ۱۳۲۸ هـ.ق در مشهد به انتشار روزنامه “نوبهار” همت گمارد، که به علت حملات تند بر ضد فشار روسها و دخالت آنان در سیاست داخلی کشور اهمیت بسزایی داشت و پس از یک سال انتشارش توقیف گشت. ملک الشعرا سپس روزنامه ای به نام “تازه بهار” را چاپ نمود که باز هم آن توقیف و بهار به تهران تبعید شد.
پس از جنگ جهانی اول “ملک الشعرای بهار” که به تهران تبعید شده بود به مشهد مراجعت کرد و چاپ روزنامه “نوبهار” را از سرگرفت. در سال ۱۳۳۲ هـ.ق به نمایندگی مجلس برگزیده شد و به تهران آمد و حدود سه سال انتشار روزنامه “نوبهار” تداوم داشت. وی در سال ۱۳۳۴ هـ.ق با تشکیل جمعیتی به نام “دانشکده”، شاعران و نویسندگان جوان را در آن جمعیت گرد آورد و در سال ۱۳۳۶ هـ.ق به انتشار مجله “دانشکده” پرداخت. این مجله با این حال که بیش از یک سال دوام نیاورد، اما از بهترین مجلات روزگار خود بود.
ملک الشعرا در دوره چهارم مجلس نیز به نمایندگی انتخاب گشت و با مرحوم مدرس در صف اکثریت بود و از سران معروف گروه اکثریت به شمار می آمد. او در ششمین دوره هم به نمایندگی مجلس رسید و بعد از آن نیز دیگر به مجلس قدم نگذاشت. بعد از این سالها، رو به تدریس و تعلیم آورد و هفده سال از عمر خود را به دور از سیاست سپری کرد. بعد از شهریور سال ۱۳۲۰ هـ.ش مدتی به وزارت فرهنگ منصوب گشت و وزارت او بیشتر از چند ماه نپایید. ملک الشعرا در دوره پانزدهم هم به نمایندگی مجلس انتخاب گشت و به مجلس رفت اما بدلیل ابتلا به بیماری سل برای معالجه به سوییس سفر کرد. او پس از معالجه در ۱۳۲۸ هـ.ش به ایران مراجعت نمود. سرانجام ملک الشعرای بهار در یکم اردیبهشت سال ۱۳۳۰ هجری شمسی در خانه مسکونی خود در تهران دار فانی را وداع گفت، و در  آرامگاه ظهیرالدوله در شمیران به خاک سپرده شد. این بود زندگینامه ملک الشعرای بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.