صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی لئوناردو داوینچی

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/10/leonard-a94.jpg

(بیوگرافی لئوناردو داوینچی)

شرح: “لئوناردو داوینچی” در روز ۱۵ ماه آوریل سال ۱۴۵۲ میلادی در ایتالیا دیده به جهان گشود. او دانشمند معروف، هنرمند نقاش، مجسمه ساز و معماربزرگ قرن ۱۵ میلادی بود. لئوناردو فرزند نامشروع یک ثروتمند بنام پیرو فرانسیسو دی انتونیو داوینچی و یک زن دهقان به نام کاترین بود. وی ۵ سال اول زندگی خود را در نزد مادرش گذراند سپس در سال ۱۴۵۷ در نزد خانواده ی پدرش، پدربزرگ و مادربزگش و عمویش زندگی کرد. لئوناردو تحصیلات ابتدایی را در مدرسه دهکده محل سکونتش سپری کرد. اما با این حال در مدرسه چندان موفقیتی کسب ننمود. لیک شور و هیجان زیادی نسبت به طبیعت نشان می‌داد.
وی را به شاگردی به هنرکده ای در شهر فلورانس فرستادند تا نزد آندرئا دل وروکیو (۱۴۳۵-۱۴۸۸) که نقاش و پیکرتراش بود، آموزش هایی ببیند. وی بسیار بهتر از یک نوجوان با استعداد بود به گونه ای که در هفده سالگی در کار پیکر تراشی و سایر امور مربوط به آن به استادی ماهر مبدل شده بود و قادر بود ابزارهای پیچیده و ماشین های مورد نیاز را بسازد. لئوناردو پس از اتمام آموزش هایش به شهر میلان رفت. او در سال ۱۴۷۲ میلادی عضو گروه قدیس لوقا شد. مرکز این گروه یا اتحادیه، که عمدتا از دارو فروشان، پزشکان، و هنرمندان تشکیل شده بود، در بیمارستان سانتا ماریانوئووا بود. احتمالا لئوناردو در آنجا فرصتی برای آموختن کالبدشکافی به دست آورد. او اواخر عمر خود را در شهر واتیکان در ایتالیا گذراند. در ماه اکتبر ۱۵۱۵ فرانسیس اول پادشاه فرانسه میلان را به تسخیر خود در می آورد. و لئوناردو به خدمت فرانسیس در امد و در خانه ای ییلاقی در کلوس لوس در نزدیکی اقامتگاه سلطنتی جای گرفت. او سه سال پایانی عمر خویش را به همراه ملزی شاگردش در آنجا به سر برد. در سال دوم سال ۱۵۱۹ در حالیکه تبدیل به یکی از دوستان صمیمی فرانسیس شده بود در کلوس لوس زندگی را بدرود گفت.

شروع کار داوینچی برای کشیدن تابلو معروف مونالیزا (لبخند ژوکوند) در سال ۱۵۰۳ میلادی بود و تا ۱۵۰۷ اتمام آن به طول انجامید. بیشترین شهرت او در واقع بخاطر اثر ماندگارش در تاریخ، تابلو مونالیزا بود.

“شام آخر”، این اثر هنری نیز نمایانگر صحنه هایی از شام آخر روزهای پایانی عمر مسیح است، آنگونه که انجیل به آن اشاره کرده است. این نقاشی بر پایه کتاب یوحنا، باب ۱۳ آیه ی ۲۱ است. آنجا که مسیح می‌گوید که یکی از ۱۲ حواری اش به وی خیانت خواهد کرد. این نقاشی یکی از مشهورترین و ارزشمندترین نقاشی های جهان می باشد.

از دیگر آثار لئوناردو داوینچی میتوان به “باکره صخره ها”، “تعمید مسیح” و “ستایش مغان” اشاره کرد. این بود زندگینامه لئوناردو داوینچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.