صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی و زندگینامه توماس جفرسون

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/08/jef-sh94.jpg

(بیوگرافی و زندگینامه توماس جفرسون)

شرح: توماس جفرسون، ۱۳ آوریل ۱۷۴۳ میلادی در شادول ویرجینیا بدنیا آمد. او سیاست مدار و سومین رئیس‌ جمهور آمریکا و نویسنده اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا بود. جفرسون همچنین به همراه جیمز مادیسون پایه گذار حزب دموکرات-جمهوری خواه است که به مدت یک ربع قرن سیاست‌های آمریکا را قبضه کرده بود. او همچنین فرماندار ایالت ویرجینیا (۱۷۷۹–۱۷۸۱) در زمان جنگ و اولین دبیر دولت آمریکا (۱۷۸۹–۱۷۹۳) و دومین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (۱۷۹۷–۱۸۰۱) بود.جفرسون حامی جدایی دین از سیاست و نویسنده قانون آزادی ایادین ویرجینیا بود. و همچنین بنیان گذار دانشگاه ویرجینیا نیز جفرسون می باشد. در سال ۱۷۵۲ جفرسون به مدرسه ای محلی که توسط ویلیام داگلاس اداره می‌شد رفت، در سن نه سالگی شروع به خواندن زبان‌های فرانسوی٫ لاتین و یونانی کرد، در سال ۱۷۵۷ زمانی که چهارده سال داشت پدرش در گذشت و به وی ۲۰ ک.م. زمین و تعداد بسیاری برده ارث رسید. جفرسون خانه خود را در ان جا بنا کرد که بعدها با نام مانتیسلو شناخته شد. بعد از مرگ پدرش وی از ۱۷۵۸ تا ۱۷۶۰ در مدرسهٔ وزیر فرهیخته جمیز مائوری(James Maury) به تحصیل پرداخت. این مدرسه در گوردون اسویل ویرجینیا بود. جفرسون با خانوادهٔ مائوری هم منزل و برخوردار از تحصیلات کلاسیک شد و تاریخ و علوم خواند.

بقیه زندگینامه توماس جفرسون در ادامه مطلب…

– در سال ۱۷۶۰ وی در ۱۶ سالگی وارد کالج ویلیام اند ماری شد و به مدت دو سال در انجا به تحصیل پرداخت و سپس با بالاترین افتخارات از انجا فارغ التحصیل شد و در دانشگاه انجا در دانشکده فلسفه نام نویسی کرد و در زیر نظر استاد خود ویلییام اسمال به مطالعهٔ ریاضیات، متافیزیک و فلسفه پرداخت. ویلییام اسمال توماس مشتاق را با نوشته‌های تجربه گرای بریتانیا مانند جان لاک٫ فرانسیس بیکن و آیزاک نیوتن(سه تنی که توماس جفرسون ان‌ها را بزرگترین مردانی که جهان زاییده‌است خوانده‌است.) اشنا کرد. وی همچنین به نواختن ویولن و خواندن تاسیتوس و هومر روی اورد. جفرسون در دانشگاه حقوق خواند و در ۱۷۶۲ با بالاترین نمرات فارغ التحصیل شد و در ۱۷۶۷ به هیئت وکلا ی ویرجینیا پیوست
در ۱۷۷۲ با مارتا ویلز اسکلتون، یک بیوه، ازدواج کرد و او را برای زندگی به یک خانه کوهستانی نیمساخته در مانتیسلو برد.
در سال ۱۷۸۹ وی را به عنوان وزیر امور خارجه خود برگزیند . اگرچه وی در سال ۱۷۹۳ از این سمت کناره گیری کرد، اما بار دیگر در سال ۱۷۹۶ در سمت معاون رئیس جمهور وارد عرصه شد و به عنوان رهبر معنوی مخالفت با فدرالیسم به اوج رسید. جفرسون در حالی دور دوم ریاست جمهوری خود را در سال ۱۸۰۹ به پایان رساند که تلاش می‌کرد کشورش را از درگیر شدن در جنگ‌های ناپلئون در اروپا برحذر دارد.ئی در مانتیسلو بازنشسته شد تا بتواند زمان بیشتری برای فکر کردن درباره طرحهای بزرگش برای دانشگاه ویرجینیا داشته باشد. توماس جفرسون در تاریخ ۴ ژوئیهٔ ۱۸۲۶ میلادی در مونیچلو ویرجینیا درگذشت. این بود مختصری از زندگینامه توماس جفرسون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.