صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی و زندگی نامه فرانسيس بيکن

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/08/biken-m94.jpg

(بیوگرافی و زندگی نامه فرانسيس بيکن)

شرح: فرانسيس بيکن در ۲۶ ژانویه ۱۵۶۱ در استرند نزديک لندن، به دنيا آمد. او سیاست مدار و فیلسوف معروف انگلیسی بود. بسیاری وی را محور اصلی تحول فکری در قرون وسطی می‌دانند تا جایی که او را از بانیان انقلاب علمی می‌شمارند و پایان سلطه کلیسا بر تفکر را به اندیشه های او نسبت می‌دهند. بيكن را مي‌توان پدر فلسفه تجربي و پوزيتيويستي انگلستان دانست. وی بر خلاف رويكرد فلاسفه‌ باستاني و قرون وسطي تعريف جديدي از معرفت و هدف علم آموزي ارائه داد. بيكن صراحتاً اين نظر را مطرح مي كند كه غايت علم‌آموزي، ارتقاء معنوي و يا رشد وجودي انسان نيست بلكه هدف، افزايش قدرت آدمي است. شايد بزرگ‌ترين تأثير بيكن در فلسفه غربي همانا نقش او در پيدايي و تأسيس «علوم تجربي» يا «علم مدرن» يا همان Science مي‌باشد. در ۱۵۷۳ در سن دوازده سالگي بيکن وارد کمبريج در ترينتي کالج گرديد و تا ۱۵۷۶ در آن جا ماند و فلسفه اسکولاستيک را در آن جا تحصيل کرد و در عين حال تحصيلات قضايي خود را در همان جا آغاز نمود.

او در سال ۱۵۷۶ کالج را رها کرد و از طریق سرآمياس پولت، سفير کبير انگلستان در دربار هانري سوم که دوست پدرش بود، به دربار فرانسه راه يافت. در نتيجه در ۱۵۸۴ به عضويت مجلس عوام انتخاب گرديد و به عنوان مشاور «ارل اسكس» (يكي از چهره‌هاي سياسي معروف انگليس) مشغول به كار گرديد.ترفيعات بيكن در مدارج سياسي انگلستان ادامه يافت و در ۱۵۸۶ و ۱۵۸۸ نيز مجداداً به به عضويت مجلس عوام برگزيده گرديد. در سال۱۵۹۷ نخستين چاپ انگليسي کتاب «تتبعات اخلاقي و سياسي» خود را منتشر نمود و در مجلس عوام از تمام درخواست هاي کمک خرج دربار پشتيباني کرد و سرانجام مشاور معمولي ملکه گرديد.

بقیه بیوگرافی فرانسيس بيکن در ادامه مطلب…

فرانسيس بيکن در سال ۱۶۰۷ معاون دادستان و شش سال بعد دادستان كل انگلستان گرديد. در سال ۱۶۱۶ رايزن سلطنتي و سال بعد از آن مهردار سلطنتي گرديد و نهايتاً در پنجاه و هفت سالگي به مقام صدارت عظماي انگلستان دست يافت. در سال ۱۶۲۱ به اخذ رشوه در محاكماتي كه سمت قضاوت در آن‌ها را بر عهده داشت، متهم گرديد و البته اين اتهام را نيز پذيرفت. در اواخر عمر مغضوب دربار انگليس گرديد و خانه نشين شد و به تأليف و پژوهش پرداخت. در دوران فعاليت‌هاي سياسي غير از مورد پذيرش رشوه از طرف او، رفتار ناجوانمردانه و غيراخلاقي هم از او ديده شده كه مورد انتقاد بسياري از مورخان تاريخ فلسفه قرار گرفته است. ماجرا مربوط به «ارل اسكس» يكي از رجال معروف آن زمان بريتانيا است كه حمايت‌ها و كمك‌هاي او نقش بسيار مهمي در ارتقاء شغلي و سياسي بيكن داشته است، اما بيكن در زماني كه اسكس مغضوب دربار انگليس گرديده بود، نه تنها از او حمايت و يا به او كمكي نكرد، بلكه به صف مخالفان اسكس پيوست و در محكوميت او نقش بازي كرد. درباره‌ي اين رفتار ناجوانمردانه و غيراخلاقي بيكن صدها جلد كتاب نوشته شده است. فرانسيس بيكن در در نهم آوريل سال ۱۶۲۶ م در شصت و پنج سالگي درگذشت.

معرفی آثار و کتابهای فرانسيس بيکن:

  • از آثار معروف وی مي‌توان از كتاب هاي «ارغنون جديد»، «فزوني و ارجمندي دانش»، «تاريخ هانري هفتم»، «احياي بزرگ»، «مقالات»، «رد فلسفه‌ها»، «افكار و نتايج» و نهايتاً «آتلانتيس نو» نام برد. این بود مختصری از زندگی نامه فرانسيس بيکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.