صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی کامل بنجامین فرانکلین

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/10/B-franklin-m94.jpg

(بیوگرافی کامل بنجامین فرانکلین)

شرح: “بنیامین فرانکلین یا بنجامین فرانکلین” در روز ۱۷ ژانویه سال ۱۷۰۶ میلادی، در بوستون متولد شد. وی ناشر،نویسنده، سیاست مدار، طبیعی‌دان و مخترع اهل آمریکا بود. او در شکل گیری آمریکا به عنوان یک کشور و یک ملت مستقل، نقش مهمی ایفا کرد و از جمله افرادی بود که قانون اساسی را امضا کرد. بنیامین در سن دوازده سالگی در چاپخانه برادرش در شهر فیلادلفیا به کار مشغول گردید. او مدت زمانی در چاپ خانه برادر ناتنی خود جیمز فرانکلین به کارآموزی پرداخت و نیز برای نخستین بار در سال ۱۷۲۲ با نام مستعار در روزنامه برادرش چهارده مقاله طنزآمیز و کوتاه منتشر نمود. آن روزنامه در همان سال به خاطر مقاله جنجال برانگیزی که منتشر کرد، توقیف و جیمز، که سردبیر آن بود، به یک ماه زندان محکوم شد. از آن پس، بنیامین مدیریت روزنامه را برعهده گرفته و به نشر آن همت گماشت. وی در فیلادلفیا به صنعت چاپ روی آورد و کتاب‌های بی‌شماری را منتشر کرد. او نیز در سال ۱۷۴۸ مؤسسه انتشاراتیِ خود را ترک کرد و در سال ۱۷۵۰ به عضویت پارلمان پنسیلوانیا انتخاب شد. آثار منتشر شده فرانکلین در این دوران تأثیر بسزایی در تشکیلات آموزشیِ پنسیلوانیا داشت و با انتشار کتاب پیشنهادی چند در مورد آموزش و پرورش جوانان پنسیلوانیا، در احداث آکادمی فیلادلفیا، که بعدها به نام دانشگاه پنسیلوانیا خوانده شد نقش مفیدی ایفا کرد. برنامه پیشنهادیِ فرانکلین علوم قدیمی و مسلط آن دوران را محدود و دانش جدید را شامل زبان انگلیسی، زبان‌های زنده خارجی، ریاضیات و علوم طبیعی جایگزین کرد. وی در دوره ۱۷۵۱ تا ۱۷۶۴ به تناوب، معاونت وزارت پست را عهده دار بود. او در سال ۱۷۵۲ دستگاه برق گیر را اختراع کرد و اثبات نمود که برق آسمان الکتریکی است و مدت ها بعد برقگیر را اختراع نمود تا از ساختمانها در برابر برق آسمان حفاظت کند. در سال ۱۷۷۵ کشور انگلیس را به مقصد آمریکا ترک کرد، و در همان سال نیز عضو کنگره آمریکا شد، و سپس به کمیته تنظیم “بیانیه استقلال ایالات متحده آمریکا” دعوت گردید.

بقیه زندگینامه بنجامین فرانکلین در ادامه مطلب…

وی در سال ۱۷۸۶ میلادی به کشور آمریکا بازگشت و تحت عنوان ریاست عالی اجرایی شورای پنسیلوانیا منسوب شد، سپس در سال ۱۷۸۷ میلادی به مقام دبیرکل جامعه ضدبرده داری برگزیده گردید. بنجامین فرانکلین در روز ۱۷ آوریل سال ۱۷۹۰ میلادی در سن هشتادوچهار سالگی در پنسیلوانیا دار فانی را وداع گفت.

در زیر متنی که “بنجامین فرانکلین” در زمان جوانی و در سن بیست و سه سالگی برای سنگ قبر خود نوشت را خواهیم خواند:

– اینجا آرامگاه بنیامین فرانکلین ناشر است که برای تغذیه کرم ها، مانند جلدی از کتابی کهن، که نوشته هایش پراکنده و بی نام و عاری از تذهیب، اما بی خللی که بر محتوای آن آید، به خاک سپرده اند. باشد تا به باور خویش به شیوه ای نو و آراسته، با ویرایش خود نویسنده تجدید چاپ گردد.

بنیامین فرانکلین فهرستی که شامل سیزده روش سودمند در زمینه آموزش اخلاق که خود وی در تمام طول زندگی اش بدان پای بند بود، به شرح زیر تنظیم نموده است:
۱- تواضع و فروتنی: از پیش کسوتان بزرگ، مانند عیسی مسیح و سقراط تقلید کن.

۲- آسایش خیال: آرام باش و از خرده گیری بپرهیز و از وقایع عادی و حوادث اجتناب ناپذیر روی درهم مکش.
۳- عدالت: راضی به زیان دیگران مباش، مباد که بر کسان ستمی روا داری و آنان را از خیری که بدان موظفی، بی‌نصیب گردانی.
۴- سکوت: سخنی بران که خود یا دیگران از آن سود گیرید، از سخنان بی‌ثمر پرهیز کن.
۵- نظافت: ناپاکی را از تن و جامه و خانه خویش بزدا.
۶- نظم و انضباط: هرچیز را در جای خود قرار ده و هر کاری را به وقت خود موقوف کن.
۷- عزم و اراده: آنچه را باید به انجام رسد، بدان همت گمار، و آنچه را بدان اراده نموده ای، بدون وقفه و خلل به انجام رسان.
۸- قناعت: از خرج کردن برای خوش آمد دیگران یا خشنودی خویش بپرهیز و چیزی را ضایع مکن.
۹- سعی و کوشش: زمان را ازدست مده، هر لحظه به کاری سودمند بپرداز، کارهای باطل را از خود دور کن.
۱۰- خویشتن داری: شکم را تا مرز بلاهت شعور پر مکن و تا مرز بی‌خودی منوش.
۱۱- راستی و درستی: از فریب بپرهیز، اندیشه را به عصمت و حقیقت آراسته دار و به سخن خویش پایبند باش.
۱۲- اعتدال: از تندروی پرهیز کن؛ اهانت ناروا به دیگران، که به‌گمان خویش، خود نیز درخور آن نیستی، روا مدار.
۱۳- عفت: در ارضای میل جنسی اعتدال را رعایت کن؛ تنها به خاطر حفظ تندرستی و بقای نسل و نه تا مرز جنون و سستی، نزدیکی کن. در این راه از جرح عواطف و سلامت خود و دیگری خودداری کن و دغدغه خوش نامی خویشتن را به دل داشته باش. این بود مختصری از زندگینامه بنجامین فرانکلین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.