صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

ضرب المثل “از اين ستون به آن ستون فرج است”

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/11/az-in-soton-a94.jpg

ضرب المثل “از اين ستون به آن ستون فرج است”

به همراه تفسیر و ریشه یابی

شرح: ضرب المثل “از اين ستون به آن ستون فرج است”، زمانیکه شخصی نا اميد می باشد و او را دلداري مي دهند كه در اندك فرصتي مشكل رفع و گشايش در كار می شود. مردي برای اولین بار به شهری مسافرت کرد. همان شب فردي به قتل رسید. نگهبانان مرد غريب را نزديك محل قتل دستگير کرده. و او را نزد قاضي مي برند. و چون مرد ناشناس نتوانست بي گناهي خود را ثابت كند،‌ قاضي دستور اعدام صادر كرد. فردا مرد مسافر را به يك ستون بستند تا اعدام كنند. مرد هرچه گفت كه بي گناه است و بعدا از اين كار پشيمان خواهند شد، جلاد گفت من بايد دستور را اجرا كنم.
جلاد آخرين خواسته مسافر را پرسید؟
مرد كه ديد مرگ وی نزديك می باشد گفت: مرا به آن يكي ستون ببنديد و اعدام كنيد. جلاد فكر كرد كه مرد میخواهد فرار کند و اين يك بهانه است و به او گفت اين چه خواهش مسخره اي است!
مسافر پاسخ داد: رسم اين است كه آخرين خواهش يك محكوم به اعدام اگر ضرري براي كسي نداشته باشد اجرا شود.
جلاد دست وی را با احتياط باز كرد و به ستون بعدي بست.
در همين لحظه حاكم و سوارانش از آنجا گذشتند و ديدند عده اي از مردم دور ميدان جمع شده اند، علت را پرسيدند گفتند مردي را به دار مي زنند. حاكم پرسيد: چه كسي را؟
جلاد جلو آمد و حكم قاضي را نشان داد.
حاكم پرسید: مگر دستور جديد قاضي به شما نرسيده است؟‌
جلاد پاسخ داد: آخرين دستور همين است.
حاكم گفت: اين مرد بي گناه است، او را آزاد كنيد. قاتل اصلي ديشب به كاخ من آمد و گفت وقتي خبر اعدام اين مرد را شنيده،‌ ناراحت شده كه خون اين مرد هم به گردن او بيافتد و با اينكه مي ترسيده خودش را معرفي كرد. من هم او را نزد قاصي فرستادم و سفارش كردم كه مجازاتش را تخفيف دهد.
مرد مسافر را آزاد كردند و او گفت: اگر مرا از آن ستون به اين ستون نمي بستيد تا حالا ‌مرا اعدام كرده بوديد. این است که میگویند: اگر خدا بخواهد از اين ستون به آن ستون فرج است. شرحی بود بر یکی از ضرب المثلهای معروف پارسی و کوچه بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.