صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

فریدریش نیچه که بود؟

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/11/fredrish-niche-a94.jpg

(فریدریش نیچه که بود؟)

شرح: “فریدریش نیچه” در روز ۱۵ اکتبر سال ۱۸۴۴ میلادی در روکن واقع در لایپزیک پروس زاده شد. نیچه فیلسوف بزرگ و مشهور آلمانی بوده و از مشهورترین عقاید او نقد فرهنگ، دین و فلسفه‌ ی امروزی بر اساس سئوالات بنیادینی درباره ی بنیان ارزشها و اخلاق، بوده است. لذت نیچه در کودکی اش این بود که در دنجی بنشیند و انجیل بخواند، پس از درگذشت پدرش  وی به همراه مادر، خواهر، مادربزرگ و دو عمه اش زندگی را گذراند. این محیط زنانه و دیندارانه بعدها تأثیر عمیقی روی او  گذاشت. نیچه از سن چهار سالگی شروع به خواندن و نوشتن و در سن ۱۲ سالگی شروع به سراییدن شعر نمود. او در همان محل تولد به تحصیل پرداخت. وی پس ازعید پاک سال ۱۸۶۵ تحصیل در رشته الهیات را (در نتیجه از دست دادن ایمانش به مسیحیت) ترک میکند. او در یکی از آثارش با عنوان “آنارشیست” نگاشته است: “در حقیقت تنها یک مسیحی واقعی وجود داشته است که وی نیز بر بالای صلیب کشته شد” . در روز ۱۷ اوت سال ۱۳۶۵ بن را ترک کرد و رهسپار لایپزیش شد تا تحت نظر ریتشل به مطالعه واژه شناسی روی آورد. نیچه در دانشگاه لایپزیش به فلسفه ی یونانی آشنا شد.
در سن ۲۳ سالگی به خدمت نظام برای جنگ فرانسه و پروس احظار گشت، در ماه مارس ۱۸۶۸ بدلیل مجروحیت، تربیت نظامی اش پایان یافت و به دنبال آن به عنوان پرستار در پشت جبهه گمارده گشت.

وی از ۲۴ سالگی (درسال ۱۸۶۹تا۱۸۷۹ بمدت ده سال) به استادی کرسی واژه شناسی Philology کلاسیک در دانشکده بازل و به عنوان آموزگار زبان یونانی در دبیرستان منصوب شد. در ۲۳ مارس مدرک دکتری را بدون امتحان از جانب دانشگاه لایپزیگ اخذ کرد. وی در این دوران آشنایی نزدیکی با “اکوب بورک هارت” نویسنده کتاب “تمدن رنسانس در ایتالیا” داشت. او هوادار فلسفه ی آرتور شوپنهاور فیلسوف مشهور آلمانی نیز بود.
با نزدیک شدن به اواخر دهه۱۸۷۰ نیچه به تنویر افکار فرانسه مشتاق گشت و این در حالی بود که بسیاری از تفکرات و عقاید وی در آلمان جای خود را در میان فیلسوفان و نویسندگان یافته بود. در سال ۱۸۶۹ نیچه شهروندی “پروسی” خود را لغو نمود و تا پایان عمرش بی سرزمین ماند. نیچه در حالی که در کشورهای آلمان، سوئیس و ایتالیا سرگردان بود و در پانسیون زندگی را میگذراند بخش عمده ای از آثار معروف خود را خلق کرد. او به مسیحیت خالص و پاک که به زعم او “در تمام دوران” امکان ظهور دارد احترام فراوان می گذارد و با عقاید مذهبی واگنر تضاد شدیدی پیدا کرد.
“لو آندره آس سالومه” دختر یک افسر ارتش روسی بود که به دردناک ترین عشق نیچه تبدیل گشت. فریدریش نیچه پس از سال ها آمیختگی با دنیای فلسفه و بحث و جدال و ناکامی اش در عشق، ۱۰ سال آخر زندگی اش را در جنون گذراند و در زمانی که آثارش با موفقیتی بزرگ روبه رو شده بود، وی آنقدر از سلامت ذهنی بهره نداشت تا آن را به چشم خود مشاهده کند.

وی در کتاب فراسوی نیک و بد بیان می کند که باید از دگم گرایی ها در اندیشه ی فلسفی دوری جست. وی حقیقت گرایی مطلق افلاطون را زیر سئوال برده و جستجوی خیر و حقیقت مطلق را باطل می داند. نیچه همچنین اعقاد دارد که کسانی که به شهود دلایل منطقی را متصل می کنند راه را اشتباه رفته اند. از نظر نیچه بشر به دلیل قدرت طلبی به دنبال شناخت می باشد نه به دلیل تشنگی عقل ناب. وی مخالف عرفاست و نظر آنان را بر اساس قرار دادن شهود به عنوان مبنای جستجوی درونی باطل می داند. او از کانت و اسپینوزا که در پی یافتن مبانی اخلاقی برای فلسفه خود بوده اند انتقاد می کند و تلئولوژی یا غایت انگاری اسپینوزا را باطل می داند. نیچه می گوید که نمی توان از همساز با طبیعت بودن یک اصل اخلاقی برای خود ساخت. نیچه در سال ۱۸۸۹ به دلیل ضعف سلامت و سردردهای شدیدش مجبور به استعفا از دانشگاه و رها کردن کرسی استادی گشت و سرانجام در ۲۵ اوت سال ۱۹۰۰ در وایمار و پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری براثر سکته مغزی درگذشت.

معرفی آثار نیچه:
انسانی بسيار انسانی، آواره و سایه اش، سپیده دما ، حکمت شادان، تبارشناسی اخلاق، غروب بُتان، چنین گفت زرتشت، کتابی برای همه و هیچ کس، دَجّال (ضد مسیح)،اکنون میان دو هیچ (مجموعه اشعار)، فلسفه در عصر تراژيك يونان، نیچه در برابر واگنر، زایش تراژدی، فراسوی نیک و بد، اینک انسان اراده معطوف به قدرت و… این بود زندگینامه نیچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.