صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

نثر کهن “روزه” – از نوشته های امام محمد غزالی

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/11/ghazaly-a941.jpg

(نثر کهن “روزه” )

از نوشته های امام محمد غزالی

شرح: آگاه باش که روزه یکی از ارکان مسلمانی می باشد، و رسول اکرم(ص) فرمود: که خدای تعالی می فرماید هر نیکویی را ده مکافات کنم تا هفتصد، مگر روزه که آن من است ،خاصه، و جزای آن می دهم. و خدای تعالی می فرماید: انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب، مزد کسانی که صبر کنند از شهوات خویش اندر هیچ حساب و تقدیر نیاید، بلکه از حد بیرون بود. و فرمود: صبر یک نیمه ایمان است، و روزه یک نیمه صبر است. و خدای تعالی می فرماید: بنده من طعام و شراب و شهوت خویش برای من بگذاشت ،خاص، و جزای وی من توانم داد. و فرمود: خواب روزه دار عبادت است، و فرمود: چون ماه رمضان درآید درهای بهشت بگشایند، و درهای دوزخ دربندند، و شیاطین را در بند کنند، و منادی آواز کند:

ای طالب خیر بیا که وقت تست، و ای جوینده شر باز ایست که نه جای تو است.

و از عظیمی فضل وی آن باشد که این عبادت را با خود نسبت کرد و فرمود: الصوم لی و انا اجزی به، اگر چه همه عبادات وی را هست چنانکه کعبه را خدای خانه خود خواند گرچه همه عالم ملک وی است.

و دو خاصیت است روزه را که بدان مستحق این نسبت باشد:
اول آنکه حقیقت وی ناکردن و باز داشتن است، و این باطن است و از چشمها پوشیده و ریا را به وی راه نبود، چه به شب نیت کند.
و دیگر آنکه قهر خدای تعالی ،ابلیس،است چه لشکر وی شهوات است و روزه لشکر وی را بشکند که حقیقت وی ترک شهوت است. و برای این رسول(ص) فرموده: شیطان در درون آدمی روان است، چون خون در تن وی، باید که راه گذر بر وی تنگ کنی به گرسنگی. نثری زیبا را شاهد بودیم از كیمیای سعادت از نوشته های امام محمد غزالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.