صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی و زندگینامه جبران خلیل جبران

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/08/jran-khalil-jaran-sh94.jpg

(بیوگرافی و زندگینامه جبران خلیل جبران)

شرح: جبران خلیل جبران در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳ در خانواده ای مارونی از طبقه متوسط در البشری- ناحیه ای کوهستانی در لبنان زاده شد. او شاعر، نقاش، نویسنده و متفکر لبنانی که در عمر کوتاه ۴۸ ساله خویش راز های بسیاری را با آینده گان در میان گذاشت. و  کالبدش را به لبنان فرستادند و تشییع جنازه عظیمی برایش برگزار کردند. در سال ۱۸۹۵ پدر جبران به زندان افتاد(پدرش پیش از آن که رو به قمار آورد، خواربار فروش بود). کامیلا برای گریز از فقر با چهار فرزندش به بوستون مهاجرت کرد و در آن جا با کار و تلاش خود و پسر بزرگش پیتر توانست امکان تحصیل جبران را فراهم آورد. جبران در دوازده سالگی استعداد خود را در نقاشی آشکار کرد و به آموختن زبان انگلیسی پرداخت.در سال ۱۸۹۶ به کاخ دنیسون راه یافت، جایی که خلاقیت هنری کودکان فقیر و مهاجر تشویق می‌شد. اواخر همان سال با فرد هلند دی، عکاس بوستونی آشنا شد که از خلیل حمایت کرد و تاثیر شگرفی بر هنر و اندیشه او گذاشت.
او  که به تکمیل تحصیلات عربی اش علاقه مند بود، در سال ۱۸۹۷ به لبنان بازگشت تا در بیروت به تحصیل در دبیرستان الحکمه بپردازد. در سال ۱۹۰۲ و در نوزده سالگی به بوستون بازگشت و دوستی عاشقانه‌ای با یک شاعره جوان و روشنفکر بوستونی به نام ژوزفین پیبادی بر قرار کرد. در همان سال به فاصله چند ماه، ابتدا سلطانه خواهرش، سپس مادرش و به فاصله کوتاهی پیتر برادرش را از دست داد. آن هنگام تنها تسلای او ماریانا و دوستش ژوزفین بودند.

بقیه زندگینامه جبران خلیل جبران در ادامه مطلب…

در سال ۱۹۰۴ با ماری هسکل که مدیر یک مدرسه بود آشنا شد و این آشنایی آغازگر یک دوستی مادام العمر شد که گهگاه به سوی عشق نیز کشیده شد. رابطه جبران با ماری تاثیری شگرف بر نویسندگی او گذاشت. با حمایتهای مالی ماری بود که جبران توانست همچنان به نقاشی و نویسندگی بپردازد. در سال ۱۹۰۸ و در سن بیست و پنج سالگی با حمایت مالی ماری اقامت دو ساله‌اش را در پاریس آغاز کرد و به آموختن نقاشی ادامه داد. در سال ۱۹۱۰ به بوستون برگشت و رابطه عاطفی‌اش با ماری شدت گرفت. اما مساله اختلاف سن مانع از ایجاد یک رابطه عشقی بین این دو نفر می‌شد.
جبران در سال ۱۹۱۱ کار روی نخستین دست نویس انگلیسی زبانش یعنی دیوانه را آغاز کرد.در سال ۱۹۱۲ «بالهای شکسته» تنها رمان بلندش به زبان عربی در نیویورک منتشر شد و خود نیز به نیویورک نقل مکان کرد. در سال ۱۹۱۴ مجموعه اشعار منثور او در روزنامه المهاجر، با عنوان اشکی و لبخندی در نیویورک منتشر شد و نمایشگاهی که در نگارخانه مونتروس برپا کرد با موفقیت چشمگیری مواجه گردید. کتاب دیوانه که موفقیت ادبی نوینی برای او به ارمغان آورد در سال ۱۹۱۸ به زبان انگلیسی منتشر شد و مطبوعات محلی از آن استقبال کردند و او را با ویلیام بلیک شاعر انگلیسی، و تاگور نویسنده هندی مقایسه کردند که در پل زدن بر روی مغاک میان شرق و غرب مشهور بود. پس از انتشار چکامه بلند عربی به نام المواکب، در سال ۱۹۲۰ با تاگور ملاقات کرد و امثال طنزآمیز او درباره نویسندگان مشهور در اسکندریه مصر چاپ شد.

در سال ۱۹۲۰ تقریبا سه چهارم پیامبر به پایان رسیده بود.سرانجام در اکتبر ۱۹۲۳ کتاب پیامبر با سبک تغزلی و ساده به چاپ رسید که با موفقیت چشمگیر مواجه شد. در این دوران وابستگی جبران از نظر مالی و ادبی به ماری کاهش یافت. هر چه اعتماد به نفس او در نگارش به زبان انگلیسی بیشتر می‌شد، اتکایش به نظرات ماری کمتر کاهش پیدا می‌کرد. با این حال چهره ماری به عنوان الهامی برای نقاشی‌های او باقی ماند. در همان سال ماری هسکل به جورجیا مهاجرت کرد و در حقیقت از زندگی جبران خارج شد.

مجموعه کلمات قصار جبران با نام «قلمرو خیال» در سال ۱۹۲۷ در قاهره منتشر شد و سال بعد نیز عیسی، پسر انسان را به چاپ رسانید. در همان سالها وضع سلامتی اش رو به وخامت گذاشت و درد عصبی بدنش افزایش یافت و او را به مصرف الکل سوق داد. سرانجام پس از انتشار کتاب «خدایان زمین» در ماه مارس سال ۱۹۳۱، روز دهم آوریل همان سال در بیمارستانی در نیویورک درگذشت. کالبدش را به لبنان فرستادند و تشییع جنازه عظیمی برایش برگزار کردند. به دنبال مرگ جبران، ماری آثار بازمانده او را ویرایش کرد و آخرین کتاب او به نام سرگردان را در سال ۱۹۳۲ به چاپ رساند. ماری مراقبت از ماریانا، آخرین بازمانده جبران را به عهده گرفت. اما بزرگترین خدمت ماری به جبران پس از مرگ او، انتشار خاطرات روزانه اش بود که در مورد پندارها و عقاید جبران بینش نوینی به منتقدان بخشید.

معرفی آثار جبران خلیل جبران:
– موسیقی. عروسان دشت، ارواح سرکش، اشک و لبخند، بال‌های شکسته، کاروان‌ها و توفان‌ها، نوگفته‌ها و نکته‌ها، دیوانه، نامه‌ها، ماسه و کف،  پیشتاز، خدایان زمین، سرگشته، مسیح، فرزند انسان، پیامبر، باغ پیامبر. این بود مختصری از زندگینامه جبران خلیل جبران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.