صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

معرفی کوتاه کتاب “اعترافات” اثر ژان ژاک روسو

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2016/01/jan-jak-d94.jpg

(معرفی کوتاه کتاب اعترافات)

نوشته ژان ژاک روسو

شرح: كتاب اعترافات، كه روسو گاها از آن با عنوان خاطرات نام می برد، همه رويدادهاي زندگي وی را از زمان كودكي تا سال هاي پاياني عمر، با ذكر جزئيات، در بر دارد.
لیکن اين كتاب بيش از آنكه به نقل اعمال و افعال رسو در موقعيت هاي گوناگون زندگي اش بپردازد و شرح حوادثي باشد كه از سر گذرانده، داستان احساسات و انديشه هاي وی می باشد.
او در اين كتاب روح خود را عريان به خوانندگانش نشان ميدهد، بي هيچ پرده پوشي به عيب ها و خطاهايش اعتراف مي كند و مي گويد كه در گير و دار حوادث چه ضعف هايي داشته و چه اشتباهاتي از او سر زده كه مايه شرمساري وی گشته است: این یگانه تصویری است که از انسان وجود دارد و به احتمال تا ابد همین یک تصویر وجود خواهد داشت. تصویری که دقیقا از روی طبیعت کشیده شده و چهره راستین وی را ترسیم کرده است. هر که هستید، ای کسانی که تقدیر یا اعتماد من شما را حاکم بر سرنوشت این دفتر کرده است، به خاطر شوربختی هایم، به خاطر احساسات و عواطفتان، و به نام نوع بشر از شما تمنا دارم که این اثر یگانه و سودمند را از میان نبرید. اثری که میتواند در مطالعه احوال بشر، مطالعه ای که بی گمان هنوز آغاز نشده است، به عنوان نخستین معیار مقایسه به کار رود و نیز تمنا دارم تنها یادگار با ارزشی را که حرمت بخش خاطره من است و نمودار اخلاق و منش من و به دست دشمنانم تحریف نشده است، از بین نبرید و در انتها، حتی اگر شما خود یکی از این دشمنان سرسخت باشید، دیگر به جسد خاکستر شده من دشمنی نورزید و بیداد و بی امان خود را تا زمانی که دیگر نه من و نه شما زنده نخواهیم بود، ادامه ندهید بلکه بتوانید دست کم یک بار شرافتمندانه نزد خود گواهی دهید که بزرگوار و مهربان بوده اید، در جایی که می توانستید بدخواه و انتقامجو باشید: البته چنانچه بدی روا داشته در حق مردی که هرگز مرتکب نشده و یا نخواسته است بشود، بتواند نام انتقام به خود بگیرد…

نام اثر: اعترافات
نویسنده: ژان ژاک روسو
ناشر: نیلوفر
مترجم: مهستی بحرینی

گردآوری و بازنشر: اس ام اس کده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.