صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی و زندگینامه آلبرت انیشتین

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/08/Albert-Einstein.jpg

(بیوگرافی و زندگینامه آلبرت انیشتین)

شرح: آلبرت انیشتین در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ در یک خانواده یهودی در شهر اولم در ورتمبرگ آلمان بدنیا آمد. او در خلال جنگ جهانی دوم به آمریکا مهاجرت کرد تا در پروژه ای که این کشور به منظور تحقیقات برای ساخت بمب اتمی راه‌اندازی کرده بود شرکت کند. پس از پایان جنگ و تأسیس اسرائیل به آن کشور مهاجرت کرد و به عنوان عضو هیئت علمی و استاد در دانشگاه عبری اورشلیم به تدرس پرداخت. سرانجام دوباره به آمریکا بازگشت و در شهر پرینستون ساکن شد.

– در زمان تولد او ، مادرش به خاطر اینکه سر او بسیار بزرگ بود و حالتنی عجیب داشت بسیار نگران بود. هرچند که با رشد او، کم کم بزرگی سرش کمتر به چشم می‌آمد. یکی دیگر از مشهورترین جنبه های کودکی انیشتین این است که او خیلی دیرتر از بچه‌های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. طبق ادعای خود انیشتین، او تا سن سه سالگی حرف زدن را آغاز نکرده بود و بعد از آن هم حتی تا سنین بالاتر از نه سالگی به سختی صحبت می‌کرد. به دلیل پیشرفت کند کلامی انیشتین، و گرایش او به بی توجهی به هر موضوعی که در مدرسه برایش خسته کننده بود و در مقابل توجه صرف او به مواردی که برایش جالب بودند باعث شده بود که برخی همچون خدمه منزل انیشتین او را کند ذهن بدانند.

– در سال ۱۹۸۹، دانشجویی به نام مکس تالمود، که به مدت شش سال پنجشنبه شب‌ها به منزل خانواده انیشتین می‌آمد، انیشتین را با مهمترین متون علمی و فلسفی آشنا کرد، که از جمله آنها می‌توان به “نقد خرد ناب” از کانت اشاره کرد. همچنین در اواخر دوران کودکی و اوایل دوران بزرگسالی، دو عموی او با توصیه و تهیه کتابهایی در زمینه علم، ریاضی و فلسفه، به رشد فکری او کمک می‌کردند.

بقیه زندگی نامه انیشتین در ادامه مطلب…

آلبرت انیشتین در دبیرستان لویتپولد ثبت نام کرد، آنجا تحصیلات نسبتا پیشرفته ای داشت. انیشتین با مطالعه کتاب عناصر اقلیدس، که خودش آنرا “کتاب هندسه مقدس کوچک” لقب داده بود، به قدرت مسلم استدلال قیاسی پی برد.
در سال ۱۸۹۴، در پی ناموفق ماندن کسب و کار هرمان خانواده انیشتین از مونیخ به پیوا “شهری در ایتالیا در نزدیکی میلان” مهاجرت کردند. در همان سال یعنی در سن ۱۶ سالگی، او آزمایش ذهنی را که به “آیینه آلبرت انیشتین” شهرت دارد انجام داد. اوپس از خیره شدن به آینه، آزمایش کرد که اگر با سرعت نور حرکت کند چه اتفاقی برای تصویرش خواهد افتاد، نتیجه گیری او مبنی بر اینکه سرعت نور مستقل از بیننده اش است، بعدها به یکی از دو فرضیه نسبیت خاص تبدیل شد.

– پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، اینشتین نتوانست شغلی در رابطه با تدریس پیدا کند. پدر یکی از همکلاسی هایش به او کمک کرد تا در یکی از دفاتر ثبت اختراع در سوئیس در سال ۱۹۰۲ استخدام شود. اینشتن در نوامبر سال ۱۹۱۵ یک سری سخنرانی هایی در آکادمی علوم پروس ایراد کرد که در آن نظریه جدید گرانش، موسوم به نسبیت عام را مطرح کرد. او در آخرین سخنرانی‌ که ایراد کرد معادله ای را مطرح کرد که جانشین قانون جاذبه نیوتون شد. این معادله بعدها با نام معادله میدان اینشتین شناخته شد.

آلبرت در ۳۰ مارس سال ۱۹۲۱ همان برنده جایزه نوبل شد، اگرچه امروزه اینشتین به خاطر فعالیتهایش در مورد نسبیت شهرت یافته، اما جایزه نوبل به خاطر کارهای او در مورد اثر فوتو الکتریک به او اعطا شد. وی در روز ۱۸ آوریل ۱۹۵۵ در شهر پرینستون در گذشت.

معرفی آثار انیشتن:
– نسبیت نظریه خصوصی و عمومی، فیزیک و واقعیت، نسبیت و مفهوم نسبیت، تکامل فیزیک، حاصل عمر، انیشتن ۱۹۰۵(مجموعه مقالات انیشتن در سال ۱۹۰۵)، مقالات علمی انیشتن و… این بود مختصری از زندگی نامه و بیوگرافی انیشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.