صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

بیوگرافی و زندگینامه رالف والدو امرسون

http://www.smskade.ir/wp-content/uploads/2015/08/Ralph-Waldo-Emerson-m94.jpg

(بیوگرافی و زندگینامه رالف والدو امرسون)

شرح: رالف والدو امرسون، فیلسوف و نویسنده آمریکایی در روز ۲۵ مه ۱۸۰۳ در بوستن ماساچوست زاده شد.وی در سال ۱۸۲۵ از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل و در سال ۱۸۲۶ موفق به دریافت مجوز کشیشی برای تبلیغ فرقه یونیتاری، شد. او در سال ۱۸۲۹ به همکاری با کلیسای یونیتاری دعوت گردید. و درهمان سال با “الن لوییزا تاکر” ازدواج نمود. “الن لوییز” دوسال پس از ازدواج درگذشت.

امرسون پس از مرگ همسرش راهی اروپا شد و طی سال‌های ۱۸۳۲ و ۱۸۳۳ با فلاسفه و ادیبان برجسته اروپایی مانند: توماس کارلایل، ویلیام وردزورث و ساموئل تایلر کلریج آشنا شد. امرسن در این سفر، تحقیقاتی پیرامون ایده آلیسم آلمانی و فلسفه هندی به عمل آورد که در نگارش‌های بعدی او مؤثر بود.

پس از بازگشت از اروپا در سال ۱۸۳۵ با خانم “لودیا جکسن” ازدواج کرد و در شهر کنکورد اقامت گزید. اولین کتاب او به نام “طبیعت” در سال ۱۸۳۶ منتشر شد. این کتاب مجموعه ای از رسالات کوتاه فرهنگی اجتماعی است که در آن به تشریح و تبلیغ زندگی بی‌آلایش و سازگار با سرشت انسان و محیط زیست او پرداخته است. تدریس رسالات “دانشمند آمریکایی” در سال ۱۸۳۷ و “خطاب به‌کالج الهیات” در سال ۱۸۳۸، به اخراج وی از دانشگاه هاروارد انجامید.

بقیه در ادامه مطلب…

برکناری وی از دانشگاه، سبب شهرت بیشتر و افزایش پیروان او شد. امرسن به عنوان رهبر ترانسندنتالیست‌ها مورد قبول و احترام طرفدارانش قرار گرفت. وی با همکاری آموس برانسن الکوت، مارگرت فولر و هنری دیوید تورو در سال ۱۸۴۰ به‌نشر مجله «میزان» (The Dial)، ارگان ترانسندنتالیست‌ها، به‌عنوان مرکز پرورش و ارتباط عقاید پیشرو “متفکران” جدی در هر جامعه‌ای، اقدام نمود. این نشریه تا سال ۱۸۴۴ منتشر شد. از سال ۱۸۵۰ به‌بعد نوشتارهای امرسون با موفقیت بیشتری روبرو شد. مانند: «روش زندگی – ۱۸۶۰» و «جامعه و فرد – ۱۸۷۰». امرسون استعداد ادبی و دوراندیشی فرهنگی خود را در تقریظ بر کتاب والت ویتمن به‌نام «برگ‌های علف» ، به‌ثبوت رساند. وی درباره ویتمن اشتهار جهانی وی را پیش بینی کرد. او بارها در مقام پیشوای ادبی و مشوق فرهنگی نسل جوان شناخته شده است. وی به دنشمندان آمریکایی توصیه می‌کند که خود را از نفوذ عقاید اروپاییان حفظ نمایند. امرسون بانی مکتب جدیدی در فرهنگ آمریکا محسوب شده و آثار او تأثیر به‌سزایی بر مشاهیر رنسانس آمریکایی مانند: والت ویتمن، امیلی دیکنسن، ناتانیل هاوثورن، ادگار آلن پو و هرمان ملویل داشته است. وی و در ۲۷ آوریل ۱۸۸۲ در کنکورد ماساچوست درگذشت.

– مجموعه آثار رالف والدو امرسون: طبیعت، خطابه هایی در باب طبیعت، سلوک زندگی، جامعه و فردیت و… برگرفته از مختصری از زندگی نامه بزرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.