صابون گیاهی پاپایا

صابون پاپایا گیاهی اصل

ضد لک

روشن کننده

و ضد جوش و آکنه

توضیحات بیشتر

 

تاریخچه چرخ خیاطی از آموزش های خیاطی خانم عمرانی

آموزش خیاطی خانم عمرانی

آموزش خیاطی خانم عمرانی

آموزش خیاطی خانم عمرانی – تاریخچه خیاطی

واژه خیاط (درزی) به شخصی گفته میشود که با پارچه و یا چرم بتواند پوششی برای بدن انسان ایجاد کند. بدین ترتیب انواع لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه بوسیله فرد خیاطی ساخته شده و به مصرف کننده تحویل میگردد.

در خیاطی امروزی از دستگاه چرخ خیاطی استفاده می شود. این دستگاه برای دوختن جامه بکار برده میشود. چرخ خیاطی یکی از مهمترین ابزار به کار رفته توسط خیاط ها می باشد و پس از انقلاب صنعتی ساخته شد.

به زبان فارسی تاجیکی به چرخ خیاطی،ماشین دوزندگی می گویند. هنر خیاطی یکی از شغل های زیبا و صنعتی می باشد، که هم به صورت خانگی و هم به شکل صنعتی استفاده میشود. کار خیاطی امروزه علاوه بر اینکه در خانه به عنوان یک مهارت محسوب می شود نیز، می تواند به عنوان یک ابزار اقتصادی و همچنین باعث  صرفه جویی در وقت نیز به حساب می آید. به عنوان مثال تهیه و دوخت یک کیف کوچک دستی علاوه بر لذت استفاده از هنر دست خویش برای، برای ما عاملی مهم و  اصلی در صرفه جویی زمانی و همچنین اقتصادی نیز بشمار می رود.

تاریخچه چرخ خیاطی – برگرفته از آموزش خیاطی خانم عمرانی:
نخستین دستگاه چرخ خیاطی توسط “تامیس سنت” در کشور انگلستان ساخته شد. او  ماشینی در سال ۱۷۹۰ میلادی به ثبت رسانید که کارش بسیار شبیه به دوخت زنجیره ای عصر حاظر بود، لیکن هدف از ساخت این ماشین بیشتر دوختن وسایل چرمی بود، ولی هرگز این ماشین  مورد استفاده قرار نگرفت و مخترع آن از اختراع خود سودی نبرد. سرانجام در سال ۱۸۳۰ میلادی شخصی به نام “بارتلمی تیمونیه” که خیاط فرانسوی فقیری بود، موفق شد با ذوق و ابتکار خلاقانه خود چرخ خیاطی را ابداع کند که بسیار شبیه چرخهای خیاطی امروزی بود.

اصول مقدمات خیاطی:
که عبارت می باشد از شناخت کار و بکار گیری صحیح ابزار، ادوات و لوازم اولیه و تبدیل آن به طرح و لباس مورد نظر. بدین ترتیب خیاط به فردی اطلاق میشود که بتواند با استفاده از وسایل و ابزار اولیه یک طرح مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به یک لباس مناسب تبدیل کند. در این مطلب به معرفی آموزش خیاطی خانم عمرانی خواهیم پرداخت، که روش های مختلف دوخت انواع طرح ها در آن ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.